Kaffefamiljen

Allmänna villkor

Priser och betalning

Varje påse kaffe kostar 145 kronor och i priset ingår frakt och moms. Inga andra avgifter tillkommer.

Vi använder oss av Stripe för enkel och trygg betalning med kort. Ditt kort kommer att debiteras för varje påse i samband med att den skickas ut. Du kan ta bort eller ändra vilket kort som du vill ha inlagt hos oss. Vi lagrar inte den här informationen och kan inte se någon information om ditt kort.

För varje debitering skickas ett mail ut med kvittering.

Hyra och köp av produkter

När du vill hyra en produkt så skickar du ett meddelande till oss och berättar vilken produkt som du vill hyra. Ifall produkten redan är uthyrd så sätts du upp på en väntelista och när det är din tur att få hyra önskad produkt så skickar vi ut ett mail till dig med betalinformationen och skickar sen utrustningen till din adress.

Vi bestämmer pris utifrån frakten och arbetet och tillhandahåller den här tjänsten så att du kan testa dig fram till att hitta din favoritbryggmetod.

Om du känner att du inte är klar med produkten och vill låna den längre än två veckor så kostar det 25 kronor extra i veckan efter att de första fjorton dagarna har löpt ut.

Ifall du önskar att köpa hyrd produkt så kontaktar du oss så får du betala mellanskillnaden + reducering på grund av att produkten är använd.

Ångerrätt

Du har inte ångerrätt när det gäller kaffe. Kaffe är en färskvara och kan inte returneras.

Du har 14 dagars ångerrätt när det kommer till kaffeutrustning vid obruten förpackning, kontakta oss så hjälper vi dig med hur du skickar tillbaka produkten. När du vill returnera en produkt så betalar vi tillbaka dina pengar, det enda du behöver stå för är frakten.

Garantier och service

Vi vill att du ska vara helt nöjd med kaffet som du köper av oss. Hör av dig om du inte är belåten med din första blandning, så hjälper vi dig att skapa en ny utan extra kostnad.

Vi svarar på ditt mejl inom 48 timmar. Om vi inte kan besvara frågan inom den tiden, meddelar vi dig att det kommer att ta längre tid och varför.

Maila oss på kontakt@kaffefamiljen.se

Integritetspolicy

När du beställer kaffe från oss uppger du dina personuppgifter. I samband med detta godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet mellan oss. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas till eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Stötande ord

Kaffefamiljen förbehåller sig rätten att avbryta och återbetala beställningar av kaffe och presentkort som getts namn eller innehåller personliga meddelanden som kan uppfattas som rasistiska eller på annat sätt stötande.

Leveranser

Vi packar våra kaffepåsar två gånger i veckan, på måndagar och onsdagar, och skickar kaffet med PostNord som har leveranstid på en till två dagar. Om vi kan förutse en avvikande leveranstid kommer vi att informera dig om det.